6/09/2011

Dia 9 : Yang Aku Cinta

Bismillah wal hamdulillah


Puas aku fikir. Diminta untuk meletak gambar orang yang aku cintai. Nak ambil gambar ummi ayah jauh kat Malaysia. Lagipun itu memang dah wajib dicintai. Benda yang makruf. Umum tahu.

Takkan nak letak gambar awek. Nanti kena tangkap dengan HISBAH. Hohoho..

Nak letak gambar Park Shin Hye atau Kim Tae Hee, takkan setakat nak ambil dekat Google je. Baik aku tak payah masuk benda alah ini.

Jadi aku letak gambar budak ini. Siapa kenal? Angkat tangan!!

Aku sayang jiwa yang lama. Wahai Tuhan kembalikanlah jiwa aku yang lama. Sekarang ni penuh daki. Kotor. Hitam. Tak best. Dulu suci murni. Haishh..

Ok la. Malas tulis panjang.

Bye~

Nota Kaki :
1. Syaikh Abu Bakar al-Karji rahimahullah bernasyid mendendangkan syair,

بيّض صحيفتك السوداء في رجب, بصالح العمل المنجي من اللهب
"Putihkan buku catatan hitammu pada bulan Rajab, dengan amalan baik yg menyelamatkan daripada api neraka yg marak menjulang.."

Lathaiful Ma'arif karya Imam Ibnu Rejab al-Hanbali (dari status Sidi Ahmad Fahmi Che Nordin)

2. Imam Abdul Qadir al-Jilani sebut dalam The Secret of Secrets
"The purpose of the creation of this universe is to discover, to see that hidden treasure. I willed to be known. I created the creation so that I wolud be known......(akhir perenggan disebut) There, the vision of Allah will be direct, as He wills, and it will be the eye of the child of the heart that sees Him.

Aku merindui hati yang lama...

Wallahu'alam

Dzuu Haniin
Angan-angan~






Tiada ulasan: