6/04/2011

Dia 4 : Ijo

Bismillah wal hamdulillah

Hari ini 4 Jun, maka berbaki 14 hari sebelum exam Pathologi. Belum membaca lagi. Hohoho.

Tipu la tak baca. Ada selak-selak sedikit.

Disebabkan mahu mengulangkaji pelajaran, jadi malas nak keluar rumah. Untuk hari ini adalah warna hijau. Something green.

Jadi gua letak gambar ni...

Kitab Tafsir Jilani karya Imam Abdul Qadir al-Jilani
Kitab ini hilang beberapa ratus tahun. Kemudian Syeikh Fadhil cicit (gua tak ingat yang ke berapa) dari keturunan Imam Abdul Qadir al-Jilani mengumpulnya semula dengan mencari makhthutat/manuskrip di serata tempat.

Walaupun terdapat beberapa kemusykilan yang ditimbulkan ulama tentang kitab ini, tapi cukuplah bagi gua mempelajarinya. Gua bukan ulama untuk mempertikainya.

Seronok belajar tasauf ni. Tidak seperti belajar benda lain. Perkara lain kita belajar untuk tahu. Tapi tasauf kita belajar untuk rasa. Tak faham?

Jom belajar bersama Syeikh Rohimuddin an-Nawawi al-Bentani setiap Ahad malam Isnin. Amacam?hehe..

Nota kaki :
1. Gua rasa masanya semakin hampir.
2. Cinta adalah rasa. Bila sudah tiada rasa, tiada cinta.

Wallahulam..

Dzuu Haniin
Rajin itu comel~

Tiada ulasan: