6/10/2011

Dia 10 : Kenangan Kanak - kanak

Bismillah wal hamdulillah

Tema Hari Ini : Childhood Memories
Tiada idea gambar apa yang mahu diletakkan. Masa kecil dulu suka gaduh dengan adik-adik. Lepas tu kena marah dengan Ummi. Masuk bilik. Tidur.

Tidur adalah ubat. Bila otak serabut. Kita tidur. Lepas itu baru muhasabah semula.

Sebelum tidur marah Ummi Ayah, bangun tidur pergi ke tingkap. Tengok awan, burung bangau, kerbau dan babi yang sibuk makan keladi belakang rumah. Hodoh

Jadi, saya sedang serabut. Baca buku pun tak boleh fokus.


Pergi ke tingkap tengok benda-benda hijau. Cuba tenang seketika, cuba pejam mata biar resah hilang saja. Kata Hujan.

Bye~
Nota Kaki:
1. Demi Ummi Ayah, saya tangguhkan dahulu hasrat hati. Bagi mereka tenang, supaya kita pun tenang.
2. Ni saya dapat dari Twitter,
Life gives answer in 3 ways: "YES & gives what you want. NO & gives you something better. WAIT & gives you the best."

Wallahu'alam

Dzuu Haniin
Kebahagiaan itu pada penerimaan takdir 

2 ulasan:

EZAN IDMA berkata...

haha masa kecil suka jugak merajuk dgn mak ayh :p

Dzuu Haniin berkata...

masa kecil kita merasakan kita sahaja yang betul. Hingga mengatakan, "dah besar nanti tak jadi macam ayah.."

haha...tapi ibubapa lah orang yang terbaik untuk kita!