5/06/2011

Lemas

Bismillah wal hamdulillah

Jujur. Saya tak reti berenang. Entah berapa banyak air yang tertelan untuk belajar berenang, tapi belum pandai lagi. Mungkin disebabkan saya mewarisi Will of D dari Monkey D. Luffy, maka saya tak reti berenang(wakakaka.alasan).

Dalam satu program, saya pernah dipaksa untuk terjun di kolam renang. Saya lupa berapa ketinggiannya. Tapi yang pasti, dalam sekalian platform, saya melompat di platform yang paling atas.

Entah semangat apa yang masuk dalam badan saya. Saya terjun tanpa ragu-ragu. Walaupun saya tahu, saya tak reti berenang.

Ketika penerjunan saya tidak sempat untuk kira berapa impulsive force yang terhasil. Tapi memang sakit bila kena pada air, sebab saya mengembangkan tangan. Refleks.

Ketika dalam air, dalam fikiran saya hanya ada mati. Allah..Allah..

Maka kerana itu Imam Muhyiddin ibnu Arabi berkata zikir "ALLAH" lebih afdhal daripada "La ilaha illa Allah."

Sewaktu kita lemas, masihkah punya masa untuk menyebut sepanjang itu? Orang dalam sakarat mampukah menyebut sepanjang itu?

Sama juga dengan kita yang lemas dengan dunia. Hanyut bersama dunia. Serulah nama Tuhanmu untuk memohon pertolongan. Mintalah dihulurkan 'tangan' bantuan untuk menarik dari kemelut dosa. Allah..Allah..Allah..

Wallahualam

Dzuu Haniin
1. Man From Nowhere.
2. Esok exam tapi belum habis baca. Sebab malas. Harap maklum.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sy suka entry mcm nie. blh ke ckp mcm tu? hee

Dzuu Haniin berkata...

dengan segala hormatnya dibenarkan..

apa yang menariknya?saya tak reti berenang?hehehe

Tanpa Nama berkata...

x.. konsep 'lemas' tu bagus..