5/18/2011

Jalan

Bismillah wal hamdulillah

Mungkin bukan lurus. Tapi ini jalan aku. Meski tidak tertulis 'Jalan Anas'.

Jalan ini bukan seperti yang lain. Cerah. Gelap. Jalan ini kelabu.

Aku rabun. Tak nampak jalan. Tapi aku perlu terus berjalan.

Mungkin ada yang kata aku perlu dipimpin.

Tapi ini jalan aku!

Jalan aku sama seperti Gintoki Sakata dan Hijikata Toushiro. Haha..

Perlu melindungi. Untuk menjaga. Menjaga itu tanda gagah berbanding memusnah. Kata Kagura chan.

Beban ini perlu ditanggung sendiri. Najis ini perlu digendong kediri!

Jalan itu takdir. Berapa kali aku ingatkan takdir itu rahsia. Rahsia itu harapan.

Kerana setiap jalan pasti akan berakhir pada satu titik.

Walau hitam memekat.

Walau putih mencerah.

Walau biru bersama.

Walau merah berasa.

Walau kuning meninggi.

Wallahualam.
Dzuu Haniin.
1. Ini tak tahu tulis dalam bentuk apa. Tapi yang pasti meluah. Kata Helmy Samad, tidak diluah nanti gila.

Tiada ulasan: