5/14/2011

Bidayah & Nihayah

Bismillah wal hamdulillah

Alhamdulillah. Gua masih belum sihat. Rasa nak belai-belai kepala pada dinding dengan momentum yang tinggi. Perasaan rindu pada tandas masih menebal. Terpendam-pendam. Memendam rasa bukanlah suatu yang sihat untuk kanak-kanak. Fahamilah..

Malam tadi gua bermimpikan sesuatu. Walaupun bukanlah mimpi awek-awek yang comel, tapi buat gua terfikir. Gua bermimpikan kawan-kawan sekolah.

Secara jujur gua tidak mempunyai banyak kenangan di sekolah. Tapi mestilah ada kawan-kawan yang rapat. Juga teman bergaduh.

Gembira

Gua gembira bila nampak kawan-kawan dulu yang seperti 'musuh', tapi sekarang mula bertanya pada gua bermacam perkara. Dulu suka buat khianat. Program BADAR jarang la datang. Bila gua bagi nasihat pasti dibalas hadiah yang menarik.

Tapi sekarang mula bertanya tentang halal haram. Mula bertanya tentang ibadah. Itu suatu kegembiraan. Gua tersenyum sendiri

Sedih

Teman selalu bersama. Gua tiada teman yang benar-benar rapat. Tapi sentiasa bekerja dalam persatuan. Selalu lepak bersama di bilik dan surau. Adik-adik yang gua nampak ada potensi. Baik dan comel (hahaha).

Tapi sekarang gua nampak mula berseluar pendek. Rambut berwarna. Walaupun gua yakin tiada pun yang mak ayah orang UK. Celah jari mula kelihatan rokok. Sedih! Gua rasa bersalah.

Paling Sedih

Gua rasa makin hanyut. Gua dah tak kenal diri sendiri.

 Dzuu Haniin
1. Gua terbaca blog pelajar UK. Bersyukur dapat belajar di Mesir. Terus bersyukur atas syukur!
2. Termasuk simpang yang lain, bukan di jalan yang dilihatnya lurus bukan bermakna kita tersesat. Cuma memberi pengalaman yang berbeza. Life is an accumulation of experiences!
3. Esok ada exam, doakan ye!
4. Sabar dengan Bala. Sabar dengan Maksiat. Sabar dalam berbuat Amal~Risalah Jamiah

Tiada ulasan: