10/01/2010

Jawapan Tuhan!

Bismillah wal hamdulillah..

Hobi gua suka bersembang dengan orang yang punya sama corak pemikiran. Walaupun luaran skematik congenital, tapi jiwa gua ini lebih kepada RARE!, mengarut tahap petala kelapan (ayat Hlovate). Alhamdulillah, baru ini gua dapat seorang kaunselor yang boleh tahan RARE!. Walaupun tak bertauliah, tapi masih boleh diharap. Tapi kalau dia mula mengarut sangat, gua baling jauh-jauh (ke gua yang terlebih karut?)

Semasa sesi kaunseling, banyak perkara yang gua fikir. Memang selama 2 tahun gua di Mesir, hakikatnya gua lost. Hilang Punca! (gua bukan promote blog Firdaus Abdillah). Jadi bahasa Tuhan cuba gua hadam. Ini masa untuk gua kembali ke landasan sebenar. Mengecapi hidup yang TRUE. Ini Benda Serius!

Kalau perjalanan tidak sangkut-sangkut, 4 tahun lagi gua habis. Bermakna gua hanya ada 4 tahun untuk digunakan sepenuhnya. 4 tahun tak lama. Pejam celik, pejam celik habis... Balik Malaysia terasa haprak, kosong. Angan-angan mahu jadi Asada Ryutaro jangan harap lah!

Jadi gua menggariskan beberapa azam :

1. Gua mahu jadi nerd sejati. Sampai bila mahu main-main. Sudah sampai masa untuk gua serius. Dari tadika sehingga hari ini, gua tak pernah mengambil sesuatu dengan serius. Now is the turning point. (gua tiada masa untuk buat kiraan maksimum, turning point macam dalam add math!)

2. Gua tak mahu jadi ustaz mee segera. Main celup-celup. Ikut sesedap rasa macam Mee Sedap. Gua dah daftar kelas Quran di Azhar. Bi iznillah, 2 tahun boleh jadi huffaz. Kalau gua malas, bagi sahaja penampar 1000 petala langit macam dalam komik Cina.

3. Sebelum 18/3/2011 RARE! perlu disiapkan. Jadi orang sekeliling gua harap buatlah perilaku yang RARE! supaya gua dapat idea-idea menarik.

Bagi menjayakan azam ini, gua dengan rela hati menghulur muka yang suci tulus dan mulus ini untuk diperlakukan dengan kejam sekalipun. Ini benda serius!

Wallahualam..

Dzuu Haniin
Masih di Bumi..(gua belum pindah Marikh lagi..)

2 ulasan:

hamzah si kacak berkata...

mana lu daftar kelas Quran bro??ngaji ngan spe??

Dzuu Haniin berkata...

Syeikh Imad Dardi Musyrif Quran Mesir...hari isnin ni 4/10/2010 ada ujian mustawa...jom! keh3