4/11/2009

Fight For Our Whole Life

hujung minggu ni banyak dipenuhi dgn 3 benda.
1. Tilam
2. Saratoga@ selimut
3. Tandas

Perut yang meragam, kepala pula berpusing-pusing,tekak sentiasa rasa loya,pahit..turun ke koperasi jap cari benda-benda masam. beli air Nenas Juhayna menghilangkan pahit di tekak. Terbaring atas katil,otak melayang sambil baca manga favourite 'Eyeshield 21'. Cuba mencari bahan menguat semangat. Akhirnya terjumpa pada akhir babak selepas touch down dilakukan. Kalau para pembaca dapat baca pada petak yg terakhir. Dialog Hiruma kepada Agon.

"We don't have time to waste for things we don't have. We can only look for the best way to fight with the things we have FOR OUR WHOLE LIFE!"

kadang-kadang kita membaca bukan sekadar untuk menghiburkan hati sahaja,tapi apa yang lebih utama adalah mencari sebahagian makna hidup dalam diri penulis/pelukis.
Ilham adalah sesuatu yang dilontarkan Allah dalam hati manusia. tak kira dia kafir atau Muslim,yang lebih penting adalah sesuatu yang berharga itu adalah barang ciciran orang mukmin. Bukan saya mempromosi pembacaan manga,tapi saya cuma sekadar berkongsi,apa yang terbaik dari saya. Nak tulis panjang-panjang pun tak larat mana. Sahabat saya Malek,pada hari khamis (sebaik sampai ruma balik dari kuliah)dia dah menasihati saya untuk study.
Tapi hujung minggu ni pulak badan tak sihat. InsyaAllah,moga Allah beri sedikit kekuatan untuk study dan terus berjuang..

trimas kpd sume ahl baitku 503(abg lukpi,abg ainuddin,abg faris dll) yg memahami dan byk mnyusahkan mereka dan juga pada ahl bait angkat 301(malek,hasyim,zuket,fahmi dan najmi)

2 ulasan:

Rubiah Ismail berkata...

salam. benar.sebenarnya, cerita2 anime/kartun ni, banyak pengajaran yg boleh diambil. contoh, wonderpet, mengajar hidup utk bekerjasama, berjamaah. x kuat tp semua masalah dapat diselesaikan jika berjamaah. bende2 ni semua, kita kene pandai dalam mengislamisasikan tafsiran yg tersirat...insyAllah, hikmah itu di mana2, maka ambillah..

Dzuu Haniin berkata...

betul3x..(dgn nada upin ipin mcm syeikh nur..hehe)..padahal kita mmg mnggilai manga..tp masalahnya manga jepun ni mesti ada letak unsur2 yg krg baik ckit..tu yg krg best..