3/05/2008

Menanti Dihari-hari Akhir Pengumuman

Semua pelajar SPM 2007 pasti sedang menanti keputusan yg bakal keluar 12 Mac ni. Pastinya debaran semakin kencang. Segala usaha yg dilakukan ingin dilihat hasilnya. Berbuah cantik atau sebaliknya. Pastinya solat hajat yang tak putus2 dan doa selalu dipanjatkan. Tapi ingatlah janganlah kita bersandar kepada usaha kita, tapi bersandarlah kepada Allah.Kerana bersandar pada amal usaha itu bererti lupa pada kurnia rahmat Allah yg memberi taufiq. hidayah kepada kita.
ingatlah kata2 Syeikh Ahmad bin Atho'illah :"Kekerasan semangat itu, tidak dapat menembus tirai takdir, kekeramatan atau kejadian yg luarbiasa dari seorang wali itu, tidak dapat menembus keluar dari takdir, naka segala apa yg terjadi semata-mata dengan takdir Allah.

Sahabat2, serahlah segalanya pada Allah. Letakkan persandaran kita hanya pada Allah. Kita kena yakin pada Allah. Kalau kita x dapat 9 1A/10 1A pasti itu bukan yg terbaik untuk kita. Allah yg mengetahui segala yg terbaik untuk kita. Usah kita mengajar Allah dengan kehendak kita. Allah sebagai majikan kita pasti Dia mengetahui yg terbaik buat kita....wallahu'alam

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hoi..u wont noe me..in fact idunno u