4/05/2012

Bagai Makan Mandolin Tak Habis 2[Ending]

[Bismillah wal hamdulillah]

Tiba-tiba bahuku disentuh, "Jom kawin?"

Gua secara reflek terus melakukan 540 hook kick tepat pada leher makhluk itu.

Aku mula mengecam mangsa tersebut. Rupanya kawan aku. Aizat.

Boleh pula main gurau malam-malam ni.

"Oi. Jom pergi Mozarati."

"Restoran yang padat tahap dewa tu ke?"

"Ha ah"

"Malas la. Nak balik tidur." Aku perlahan meninggalkan Aizat.

"Kejap!" kedengaran suara Aizat memanggil di belakang.

"Ni cincin yang kau tempah hari tu."

Aku menyambut cincin itu. Cincin dibelek. Terukir Muhammad Rasul Allah (dalam bahasa Arab) pada muka cincin.

Aku memandang muka Aizat. "Terima kasih." Aku memberi senyuman.

Berjalan perlahan.

Cincin aku sarung pada jari kelingking.

Allahumma solli 'ala saiyidina Muhammad wa 'ala alihi wa sohbihi wa sallim.

Biarlah aku serahkan urusan hati ini pada Allah dan RasulNya. Serabut kepala aku.

Bye.

Nota kaki:
1. Sebelum bermula, pasti aku memberi 'Mandolin'. Jadi aku berharap mandolin itu dihadam.

Aku memang begini. Entahlah.

2. Kita cuba. Jangan kita diresahkan tentang saat dihadapan hingga melupakan saat sekarang. Usah lelah dengan urusan yang tiada pasti.

3. Hati, sila steady.

4. Jom tidur.

Wallahualam.


Tiada ulasan: