3/19/2012

Pasca BERSIH. Masih perlu DBKL?

Bismillah wal hamdulillah

Sempena menyambut hari kelahiran gua pada hari ini, gua dah bosan menulis tentang diri sendiri. Setiap kali hari lahir, tulis tentang diri sendiri. Tak ada nilai diri lu kalau tak bernilai untuk orang lain.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/terengganu-batal-pinjaman-6-pelajar-sertai-bersih-1.33321

Ini berita semalam. Antara 6 orang itu, dan yang disebut sebagai pelajar tahun 3 itu adalah kawan serumah gua. Meh gua nak tayang sikit muka dia.

Hasyim(kiri berjubah hijau)
Muhammad Hasyim bin Che Ngah, beliau seorang pelajar Perubatan Tahun 3 yang biasa. Bukan DAP macam gua. Bukan beraliran pembangkang tegar. Lu boleh ushar Fesbuk beliau. Guna Fesbuk pun malas.

Tapi, saat ini beliau telah diancam dengan ditarik pinjaman oleh kerajaan BN Terengganu.

Beberapa benda yang berpusing dalam otak gua sekarang.

1. Masa perhimpunan BERSIH semua sibuk cakap, perhimpunan itu Real 1 Malaysia. Tapi, waktu ini, mana 1 Malaysia lu orang? Kepala bana hang!

Sibuk pung pang cerita Cina, India & Melayu bersatu. Tak ada sifat perkauman. Ini budak Melayu apa lu orang buat?

2. Mana Ambiga & lain-lain JK pelaksana BERSIH?Mana NGO celaka sibuk promosi BERSIH?Budak ni siapa nak tanggung?Takkan lu orang sekadar reti anjur, komplikasi selepas itu bagaimana?

3. Selain Mesir, yang berhimpun kebanyakannya Cina. Tapi tiada sebarang tindakan diambil. Mentang-mentang yang berhimpun di Mesir ni sepenuhnya Melayu, kau boleh buat suka hati?Celaka!

Kata perjuangkan nasib orang Melayu, tapi orang Melayu juga yang kau bantai dulu.KAMBEN!

Malas aku nak membebel panjang. Lu orang bukan reti buat apa pun. Buang ATP gua menaip semua ni


Bye!

Tiada ulasan: