2/13/2011

Tika Masanya

Bismillah wal hamdulillah...

Alhamdulillah sudah sampai Malaysia. Bumi bertuah. Bertuah untuk saya dan rakyatnya tapi mungkin tidak untuk orang Sudan, Mongolia mahupun Micronesia.

Sejak bermula pergolakan di Mesir sehingga waktu saya mendapat tahu giliran untuk pulang, bila ditanya bila balik, saya lebih mudah menjawab "Entah la.".

Sebab. Pertama ia amat mudah. Sebarang persoalan akan mati disitu. Pastinya tidak banyak persongehan yang berlaku. Kedua, setiap perkara akan berlaku bila sampai masanya. Bila tiba waktunya. Tika masa itulah kejadian tiu akan berlaku.

Adakah saya beriman dengan masa?Apakah saya mengabdikan diri kepada masa? Hingga masa yang menentukan hidup saya. Saya jawab, KEPALA BANA HANG! 


Melakukan sesuatu pada masanya bermakna tidak tergesa-gesa atau tertunda-tunda. Waktu itulah masa yang paling tepat untuk melakukannya.

Sekian.

Nota kaki:
1.Tiba-tiba gua tiada idea untuk menulis.kah kah kah. Habis disitu jer la.
2. Pelajar Terengganu yang disayangi MB mereka bakal pulang ke tanah air. Bersedia untuk dipeluk!wakakaka....

Dzuu Haniin
Malaysia!

Tiada ulasan: