8/29/2011

Golek-golek

Bismillah wal hamdulillah

Aku guling-guling ke kiri ke kanan. Termenung menatap siling. Sunyi. Sambung guling-guling.

Bosan.

Kalau ada anak bini best la juga.

Sebut pasal bini, kawin, nikah ni, semalam masa berbincang projek filem raya dengan abang Muaz, aku tanya dia.
"Abang dah nak dekat 30 ni tak rasa nak nikah ke? Kat sini semua orang excited giler nak berkahwin."

Gelak-gelak disusuli selepas itu. Tahun 2010 kawan menikah. Tahun 2011 junior menikah. Akhir tahun ni, seorang bakal mahasiswa pula (belum sampai Mesir) dah nak menikah. Power!

Abang Muaz tersengih, "Sibuk-sibuk dengan kerja, abang pun tak sedar yang umur nak dekat 30." Dia gelak-gelak.

"Lagipun kat Malaysia susah nak cari orang. Entah-entah lelaki lain dah sambar dulu ke.."

Perghh..Aku terkedu. Moga diselematkan aku dan keluarga dari termasuk keturunan yang fasik.

Aku kembali termenung. Guling-guling. Golek-golek atas tilam. Suatu azam telah cuba digentel-gentel supaya bulat dan tetap.

Jom tidur!


Dzuu Haniin
Rendang Hamster pun cool!

Tiada ulasan: